2009. december 11., péntek

Olivás kenyér

Holnap megyünk anyával Bécsbe,a karácsonyi vásárba és gondoltam sütök egy kis szendvicsnek valót. :)
Párizsban nagyon sokfajta ízesítésű kenyérrel találkoztam a nyáron.Eddig még csak baguettet és zsömiket sütöttem,de most egy kicsit mediterránabb hangulatú változatot készítettem.
A receptben szereplő olívabogyó helyett egyébként használhatunk szárított paradicsom darabkákat is vagy különböző fűszereket, pl: rozmaring.
Akinek van nyugodtan rakhatja a hozzávalókat kenyérsütő gépbe is,ugyan olyan jó lesz.

Olivás kenyér:

hozzávalók:
-50 dkg liszt
-5g só
-5 g cukor
-25 g élesztő (lehet por is,abból 1 tasak)
-2-3 dl langyos víz
-3-4 ek. olívaolaj
-10-15 db fekete olajbogyó(ízlés szerint)

Elkészítés:
Az élesztőt a langyos vízzel, olívaolajjal, sóval, cukorral összekeverjük (habverővel),majd hagyjuk az élesztőt felfutni.Amikor felfutott, összekeverjük a liszttel és elkezdjük összegyúrni.Kb 15percig dagsztjuk majd 1 órán keresztül kelni hagyjuk.Eközben az olajbogyókat feldaraboljuk.Én minden bogyót 3 db részre vágtam.
Miután megkelt a tészta, beledagasztjuk az olajbogyódarabkákat.Nem baj ha kisebb darabokra törnek, mert sem az ízén sem a kinézetén nem változtat.
Ízlés szerint formázzuk a tésztát.Akár kis bucikba, akár 1 nagy kenyérnek, vagy az én esetemben 4 db "négyzetnek".Miután megformáztuk, tepsire rakjuk és fél óráig hagyjuk kelni.
180 fokos előmelegített sütőben formától függően 30-60 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése