2010. január 1., péntek

Boldog új évet!

Tegnap este szűk baráti körben vártuk az új évet. Nem az a hangos, táncolós, lerészegedős este volt, hanem  olyasfajta kis családias, pókerezős, beszélgetős, pont amire idén Szilveszterkor szükségem volt.
Végre most megtanultam pókerezni! Bár lehet, hogy ezt a többiek nem teljesen így látják.... :D  de minden esetre már jobban értem a dolgot, mint ez előtt.(2. lettem az 5-ből, azért ez nem rossz...vagy csak a kezdők szerencséje? Nem tudom.
Sokat gondolkodtam, hogy mit süssek a bulira, de végül a jól bevált muffin-nál maradtam. Azonban szerettem volna valamivel felpörgetni őket, amitől kapósabbak lesznek. Ez a módszer amit bevetettem igaz, hogy szebbé, de nagyon édessé varázsolja a muffinokat, viszont tuti befutó.
Ez a cukormáz, ami segít a muffinnak, hogy mindenki tekintetét rávonja.

Itthonra hagytam néhányat amit nem vontam be cukormázzal, mert a család jobban szereti az egyszerű dolgokat.

Kókuszos-banános muffin:

Hozzávalók:
-2 egész tojás
-160 g cukor
-2 banán
-1 dl tejszín
-60 g margarin
-1 csipet só
-1 teáskanál sütőpor
-pár csepp vanília aroma
-180 g liszt
-80 g kókuszreszelék

Elkészítés:
Először is egy nagy tálban összekeverjük a száraz anyagokat, vagyis :liszt, sütőpor, só, kókuszreszelék.
A második lépés, hogy a tojást a cukorral habosra keverjük robotgéppel, majd mikor már eléggé kifehéredett, hozzáadjuk a margarint darabokban.Míg ezeket a robotgép keveri, addig a banánokat megtisztítjuk és felkockázzuk.A tojásos margarinos masszához hozzáadjuk a tejszínt és a vanília aromát, majd a banánt is.
A harmadik lépés, hogy a száraz és nedves anyagokat,vagyis a lisztes keveréket és a tojásos masszát összekeverjük. Ezt megtehetjük akár egy fakanál, akár a robotgép segítségével,viszont nem kell túl sokáig kavargatni. Éppen csak addig keverjük, amíg nem egyneműsödik.
A muffinformába kis papír kapszlikat rakunk,majd minden kapszliba egy evőkanálnyit a masszából.
Körülbelül 30 perc alatt 180 fokos, előmelegített sütőben megsütjük őket. Kb 15-20 darab lesz ebből a mennyiségből.


Aki szeretne, cukormázzal bevonhatja a sütiket,de csak miután kihűltek.
Hozzávalók:
-1 tojás fehérjéje
- 22-25 dkg porcukor
-különböző színű ételfestékek
-szórócukor, gumicukor... stb

A tojásfehértét elkezdjük felverni, amjd mikor már habos hozzáadjuk a porcukrot és így símára keverjük. A fehér cukormázat annyi kistálba porciózzuk szét, ahány féle színű muffint szeretnénk. Az ételfestékből pár cseppet belecsepegtetünk a mázba majd elkeverjük és végül rákenjük a muffinokra. Innentől kezdve mindenkinek a fantáziájára van bízva a mintázat.
Hagyjuk a muffinokat 1-2 óráig megszáradni, majd ezután fogyaszthatjuk.


BOLDOG ÚJ ÉVET!!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése