2010. január 29., péntek

Muffinok királynője

Az elmúlt 3 napban ismét itthon betegeskedtem a fránya influenza miatt. Mára már jobban éreztem magam, viszont a szabadba még nem  mehettem a nagy hideg miatt, ezért a tanuláson kívül mi mást is csinálhattam volna, mint sütöttem.
Tavaly karácsonykor az egyik barátnőm hozott nekem meglepi sütit ajándékba, ami ízben kísértetiesen hasonlított a mai művemhez. A receptet sokszor kértem tőle, de végül mindkettőnk számára elfelejtődött, hogy kellene az a recept. Tegnap viszont eszembejutott az eset és úgy döntöttem, amint jobban leszek megpróbálom megcsinálni a muffint hasraütés szerűen, hátha sikerül visszaadnom azt az ízt. Örömmel jelentem: Sikerült! :)
Még mielőtt valaki azt gondolja, hogy ez valami csoda dolog, elárulom, hogy a sütemény alapja egy síma vaníliás muffin melyet a csokoládé korona varázsol eszméletlenné. Ennek a csokoládé krémnek az elkészítése volt  ismeretlen számomra, amin annyit törtem a fejem, de megoldottam a rejtélyt. :) Azonban úgy gondoltam, a síma vaníliás alaptészta túl egyszerű ezért egy kis fehércsokival spékelétem fel.
Ezt a receptet azoknak ajánlom akik csokiimádók, mert ez a csokoládémennyország.


Fehércsokis muffin étcsokis koronával: (36 db-hoz)

Hozzávalók:
- 350 g liszt
- 300 g cukor
- 3 tojás
- 2 dl tejszín
- 200 g margarin / vaj
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1-2 kk. vaníliaroma
- 1 csipet só
- 1 púpos kávéskanál sütőpor
- 100g olvasztott fehércsokoládé
- 60 g apróra vágott fehércsokoládé
A csokimázhoz:
- 200g étcsokoládé (közepesen édes)
- 1 dl tejszín
Elkészítés:
Első lépésben a csokimázat kell elkészítenünk a következő képpen: Gőz felett kezdjük el felolvasztani a csokit majd mikor már félig felolvadt kezdjük el hozzáadni a folyékony tejszínt. A hideg tejszíntől a csoki megfog ismét szilárdulni, de hagyjuk a gőz felett és kavargassuk tovább amíg teljesen fel nem olvad ismét. Ezután átöntjük egy keverőtálba és hűtőbe rakjuk amíg meg nem sülnek a muffinok. Elméletileg addigra teljesen megszilárdul a krém. 
A második lépés, hogy a fehércsokit apróra vágjuk, a másik részét pedig felolvasztjuk 30g vajjal.
A tojásokat a cukorral és a vanília aromával habosra keverjük, majd hozzáadjuk a puha margarint valamint az olvasztott fehércsokis-vajat és végül a tejszínt. A lisztet a sütőporral, a sóval és a darabokra vágott fehércsokit összeforgatjuk, majd ezt a keveréket fakanállal hozzákeverjük a tojásos masszához.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra és ez idő alatt kiporciózzuk a tésztát a papírkosárral kibélelt muffinformába.
Kb 25 perc alatt készre sütjük a muffinokat majd hagyjuk rendesen kihűlni. Ez azért fontos mert, ha a még meleg sütire kenjük rá a mázat, el fog olvadni.
A krémet elővesszük a hűtőből és kissé felhabosítjuk robotgép segítségével. Ezután habzsákba töltjük és innentől kezdve a fantáziánkra van bízva a díszítés.





.

2 megjegyzés:

  1. Először is jobbulást!
    Ez a muffin fantasztikusan néz ki, felveszem a "kipróbálandó" listába.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a jókívánságod!
    Remélem tetszeni fog!

    VálaszTörlés