2010. július 5., hétfő

Ha a lustaság fájna...

Amint leérettségiztem és kitört a nyáriszünet, átváltottam magam energia gazdaságos üzemmódba, így sütni sem nagyon volt kedvem, csak aludni, feküdni a napon, esetleg esténként barátnőzni :) Aztán a hétvégén rájöttem hogy kipihentem magam és itt az ideje alkotni valamit. Gatyába ráztam magam, és elhatároztam hogy ha már a rendelkezésemre áll 2 teljes hónapnyi szabadság, akkor értelmesen fogom eltölteni.
Ami a lényeg, hogy egyenesbe jöttem ismét és készítettem egy igazán nyárias, könnyű túrótortát, telis tele édes málnával és savanykásan frissítő ribizlivel.
Ribizlis-málnás túrótorta:
Hozzávalók:
- 4 tojás
- 200 g cukor
- 140 g liszt
- 5 ek. víz
- 2 ek holland kakaópor
A krémhez:
- 250g túró
- 1,5dl joghurt
- 3 dl tejszín
- 1 csomag habfixáló (10g)
-15 g zselatinpor
- 1 citrom leve és reszelt héja
- 100 g porcukor
- 1 csomag tortazslé
Továbbá: Piros gyümölcsök
Elkészítés:
1. A kétszínű piskóta elkészítése: A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét 1 csipet sóval és a cukor felével kemény habbá verjük. A sárgáját a cukor másik felével világos habbá verjük majd folytonos keverés mellett hozzáadjuk az 5ek vizet valamint a lisztet. Ezt a masszát elfelezzük és az egyik részbe belekeverjük a kakaóport. A fehérjehabot szintén elfelezzük, majd egyik felét a kakaós a másik felét a síma piskóta masszába forgatjuk, óvatosan, hogy a hab össze ne törjön. A 2 fajta masszát habzsákba töltjük és a kerek, kivajazott, kilisztezett tortaforma aljába felváltva kívülről befelé haladva köröket nyomunk, ettől lesz szép csíkos, mikor majd felszeleteljük. 180fokos előmelegített sütőben 20perc alatt készre sütjük.
2. A túróhab elkészítése: A zselatint felolvasztjuk a csomagoláson leírt módon, hagyjuk kissé kihűlni. A túrót a joghurttal, porcukorral, citromlével és citromhéjjal összetörjük. A tejszínt a habfixálóval felverjük és a végén hozzákeverjük a zselatint. A túrós krémet ezután összeforgatjuk a tejszínhabbal majd a kihűlt, még tortaformában csücsülő csíkos piskótára kenjük. A gyümölcsöket tetszés szerint a tortára pakoljuk majd tortazselével fixáljuk őket. 2-3órára hűtőbe rakjuk majd ennek elteltével kivesszük, levesszük a tortaforma oldalát  és készen is vagyunk. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése