2010. november 17., szerda

Francia almatorta

Itt, Franciaországban szerdánként nincs suli, ami azért van, mert hétfőn, kedden, csütörtökön és pénteken a gyerekek 8 órát töltenek az iskolában, majd 5órakkor, mikor hazajönnek tanulnak a következő napra, majd elmennek edzésre, avagy zeneórára. Szemmel láthatóan zsúfolt a francia diák napja, ezért megérdemlik a szerdai kis pihenőt. Nos ezeken a szerdákon ők is, én is itthon vagyok, ők játszanak, nagyinál vannak, én pedig sütök! Szeretem ezeket a nyugis szerdákat, kivéve, mikor bal lábbal kelnek fel  a gyerekek, mert akkor aztán lehet könyörögni, hogy mossál fogat, öltözz fel, ne beszélj vissza, fogadj szót...úgysem ér semmit.
Tehát a mai szerdán is sütöttem, mégpedig almatortát. A franciáknál 2 fajta almatorta viszi a prímát: az Elzászi almatorta és a hagyományos, francia almatorta. A hagyományos almatorta, amit én is készítettem 2 különböző módon készíthető: leveles tésztával vagy omlós tésztával. Nekem most nem volt leveles tésztám, ezért omlós tésztát gyúrtam. Az elzászi almatorta elkészítése egyébként ugyan így zajlik, azzal a kivétellel hogy a végén nyakon öntik egy kis tojásos, tejfölös szósszal, amitől kalóriadúsabb és krémesebb lesz.
(A receptet a "La patisserie alsacienne" című szakácskönyvben találtam, tehát ez az eredeti receptje a francia almatortának)


Francia almatorta:
Hozzávalók:
- 250g liszt
- 1 tojás
- 125g vaj/margarin (én egyébként szerelmes lettem a franciák rendkívül minőségi vajaiba, ezért már mindent azzal készítek)
- 20g cukor
- 1 tk. sütőpor
- 4-5ek víz avagy 1-2 ek tejföl (én vizet használtam, de otthon bátran mehet bele a jó magyar tejföl :)
Továbbá: 4db nagy alma, 10g vaj, 10g barna cukor, pár csepp citromlé, fahéj
Elkészítése:
A tésztához a lisztet elmorzsoljuk a vajjal, majd mehet bele a többi hozzávaló is és egy szép nagy gombócot gyúrunk belőle, majd hűtőbe rakjuk, amíg előkészítjük a tölteléknek valót, vagyis ameddig meptisztítjuk és felszeleteljük az almát. Miután ez megtörtént a tésztánkat kinyújtjuk és a formába fektetjük. Az almaszeleteket szépen tetszésünk szerint rápakolgatjuk, a 10g vajat apró kockákra vágjuk, majd rászórjuk az almaszeletekre, végül megszórjuk a barna cukorral, fahéjjal és megöntözzük egy kevés citromlével.160 fokos sütőben 60percig sütjük, majd vaníliafagyival, vagy vaníliakrémmel majszolhatjuk. Vigyázat, nagyon kapós, 3 szelet alatt nem lehet megállni vele!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése