2010. december 1., szerda

Brownie után szabadon

-4 fok, hóesés, jelenleg ezekkel az időjárási viszonyokkal küszködünk itt, Párizsban.Számomra ez nagyon furcsa, mert Magyarországon van olyan, hogy egyáltalán nincs hó a tél folyamán, itt pedig már november utolsó napjaiban leesett az első hó. Na de ennyit az időjárás jelentésről, a hangsúly most a süteményen van:)
Ez alkalommal megint a fehér csokoládéhoz és a mandulához nyúltam, mivel a gyerekek nem szeretik a gyümölcsöket és az extrémebb ízeket, tehát megvan kötve a kezem, no d nembaj, kifogok rajtuk:)
A brownie-t minden rendes háziasszony ismeri és azt hiszem, hogy a fehér változata sem ismeretlen ma már. A neten rengeteg változatát meglehet találni, én most egy egyedi Blondie á la Flora-t sütöttem, melyet nem pont ilyenre képzeltem el, de ha a vaj mennyiségét megnöveljük, akkor pont olyan puha, ragacsos lesz, mint amilyet tegnap este megálmodtam.

Blondie:

Hozzávalók:
- 2 tojás
- 120g apróra vágott mandula
- 150g cukor
- 50g barna cukor
- 150g fehér csokoládé
- 3 ek tejszín
- 130g vaj (én 100g-ot használtam, de ha 30g-mal többet adunk hozzá, finomabb lesz)
- 150g liszt
- 1 tk. sütőpor (nem több, nem kevesebb)
-1 tk. vanília aroma
Elkészítés:
A vajat felolvasztjuk, 100g fehér csokoládét a tejszínnel 45 másodpercre mikróba rakjuk és összeolvasztjuk (de gőz felett is lehet).
A tojásokat a cukorral és a vanília aromával habosra keverjük, majd hozzáadjuk a langyosra hűtött vajat és olvasztott fehér csokoládét.
A lisztet az apróra darabolt mandulával, a maradék 50 gramm apróra darabolt csolokádéval valamint a sütőporral elkeverjük majd hozzákeverjük a tojásos masszánkhoz.
Kivajazott-kilisztezett formába öntjük a tésztát, majd 160 fokon kb 40 perc alatt megsütjük.

1 megjegyzés: