2010. december 15., szerda

Ajándékocskák avagy Les sablés

8 nap és karácsony! 8 nap és újra a magyar földet érezhetem a talpam alatt! El sem hiszem! 4 hónap után végre megint, a régi, megszokott ágyamban aludhatok, a nyugodt családi fészekben, ahol magyar szavak és ölelések vesznek majd körbe 10csodás napon keresztül! :)
Na de most még itt vagyok, ez még mindig Párizs, még mindig gyönyörű, még mindig nagyon francia és még mindig eltud kápráztatni, mert tele van meglepetésekkel! Tavaly már láttam Bécset karácsonyi díszekbe öltöztetve, de most megcsodálhattam Párizst is. Bécs is nagyon szép volt és lenyűgöző, de azt kell, hogy mondjam, Párizs 100szor szebb! Lehet hogy csak elfogult vagyok, de én még ilyen gyönyörűen kivilágított épületeket nem láttam sehol, se képen, se filmekben! Képeket jelenleg nem tudok közölni róluk, de jövőhéten ígérem pótlom a lemaradásomat!
Most viszont a receptekkel való lemaradásomat igyekszem pótolni, méghozzá egy karácsonyi keksz/ biscuit/ sablé formájában, mely több nemzetiségű, elsősorban angol és francia, de rámondhatjuk a német jelzőt is.
A tésztája egy egyszerű linzer tészta, természetesen jó minőségű vajjal készítve, mely kakaóval, fahéjjal és citrusfélék héjának aromájával van ízesítve, formája, kinézete pedig fantáziánktól függően lehet egyszerű vagy bohókás. Én a bohókás változatot készítettem, éppen ezért 2 féle tésztát gyúrtam, de ha nincs időnk és idegzetünk a játszadozáshoz, akkor egyszerűen 5perc alatt gyúrjunk 1 fajtát.

Egy a millió csodás párizsi kirakat közül
                    

Hozzávalók:
A vaníliás-narancsoshoz:
- 100g vaj
- 60g cukor
- 1 tojás sárgája
- 120g liszt
- 1 csipet só
- pár csepp vanília aroma
- fél narancs reszelt héja
A kakaós-fahéjas tésztához:
- 100g vaj
- 60g cukor
- 1 tojás sárgája
- 120g liszt
- 20g jó minőségű holland kakaópor
- 1tk. fahéj
- 1 csipet só
Elkészítés:(mindkét tészta összeállításának ugyan az a módja tehát csak az egyikét fogom részletesen leírni, a másikat majd ugyanennek a módján kell elkészíteni).
Tehát a szoba hőmérsékletű vajat elmorzsoljuk a liszttel és a cukorral valamint a narancs reszelt héjával, tojássárgájával, vaníliaaromával és sóval, de még egyszerűbb ha  egyszerűen minden hozzávalót beleöntjük a robotgép edényébe, bekapcsoljuk 2es fokozatra és hagyjuk összeállni a tésztát! hadd dolgozzon a robotgép is néha! :) Miután a tésztáinkat összegyúrtuk, folpakkba csomagoljuk őket és 1 órán keresztül hagyjuk a hűtőben pihenni.
1 óra elteltével kivesszük őket és hangulatunk, idegállapotunk és időnk függvényében formázzuk a kekszeinket. A legegyszerűbb ha egy rudat formálunk és felszeleteljük, tepsire rakjuk és 170fokon 15 perc alatt készre sütjük őket, d én a bonyolultabb verziót választottam, az ajándékocskákat! Tehát formáztam 2-2 hosszú-hosszú téglalapot majd vízzel össze ragazgattam őket és végöl felszeleteltem. Csigákat is csinálhatunk, azt pedig úgy, hogy a 2 tésztát kinyújtjuk, vízzel ráragasztjuk egyiket a másikra majd feltekerjük fatörzs szerűen és már szelhetjük is a kis csigáinkat! :) ebből az adagból kb 1,5 tepsinyi keksz jön ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése