2011. február 4., péntek

Orange meringue tart avagy narancsos 'tartelette' roppanós mennyországgal koronázva

Igen, élek, nem vesztem el, még mindig imádok sütni, csak annyira máshol jártak a gondolataim, hogy egyszerűen nem volt időm posztolni. Vagy amikor lett volna, akkor meg ihlet nem volt... na mindegy , a lényeg hogy itt vagyok, új év, új lakhely, új élmények, a süti viszont egy régebbi darab kicsit átgondolva.
Csak hogy a kíváncsiságot enyhítsem, elárulom, családot váltottam, mert sem a gyerekekkel, sem a szülők hozzáállásával nem voltam megelégedve. Félve vágtam bele, mondván mi van ha még rosszabb lesz, de mint később kiderült, kár volt aggódni, nagyon jól érzem magam itt.
A sütiről annyit, hogy szerintem mindenki ismeri, vagy legalábbis hallott már a "lemone meringue" tart-ról, ha máshol nem hát a blogomban . Nos ez a mai, ez a narancsos változata ennek a bizonyos szeletenként 400kalóriás gyönyörnek. Tavaly nagy tortaformában sütöttem, idén viszont a gyerekeknek kedvezve mini tartelette-eket sütöttem, de hogy őszinte legyek én is jobban kedvelem a mini tortácskákat, mert sokkal kedvesebben mosolyognak rám..... Hiába a lelkem mélyén még gyerek vagyok :)

Narancsos meringue torta:
Hozzávalók: (7 mini tortához)
A tésztához:
- 1 tojás
- 30g porcukor
- 150 g liszt
- 1 csipet só
- 100g vaj / margarin (én vajat javasolnék)
A töltelékhez:
- 1 tojás
- 30g vaj
- fél narancs leve
- fél citrom leve
- 1 narancs lereszelt héja
- 70g cukor
A meringue-hez:
- 1 tojásfehérje
- 1 csipet só
- 50g porcukor
Elkészítés:
Első feladat: tészta begyúrása, a szokásos módon, a lisztet a vajjal elmorzsoljuk majd mehet hozzá a cukor és a villával felvert tojás és addig gyúrjuk míg egyenletes színű nem lesz. Ezután jött egy 20perces móka, azaz a tészta beleigazgatása a formákba. 5 percre félrerakjuk a formákat, amíg kikeverjük a krémet, a következő képen: A vajat takarék lángon felolvasztjuk, majd hagyjuk kissé kihűlni. A tojást a cukorral, a narancshéjjal, a narancs valamint citromlével és az olvasztott vajjal elkeverjük és 2-3 evőkanálnyit belecsurgatunk minden egyes tésztával kibélelt formácskába. 170 fokon 15 percig sütjük őket. Amíg sülnek felverjük a habot a cukorral és sóval. 15 perc után kivesszük őket rákanalazzuk/nyomjuk a habot majd 180 fokra 10 percre visszadugjuk őket sülni.

1 megjegyzés: