2011. július 11., hétfő

Sushi maki és a "dinnyetorta" azaz anyuci szülinapja




Hol volt hol nem volt, hirtelen július lett, Flóra pedig úgy döntött hogy idén nyáron Magyarországon nyaral!
Igen tudom, tudom, hogy szörnyen hosszú ideje nem írtam, de sajnos abszolút nem jutott időm a sütésre, és ha jutott is, akkor már a fényképezésre és blog írásra sajnos nem.
Most hogy egész nyáron itthon leszek, bőven lesz szabad időm, tehát igyekszem majd bepótolni a lemaradásom. Hál'Istennek a hétvégén volt mit ünnepelni tehát volt mit sütni-főzni is és mivel anyukám születésnapját ünnepeltük tegnap, ezért átvettem a konyhában az irányítást és elkészítenem az ünnepi vacsorát és desszertet amely egyben az ajándékom része is volt. Életemben most először készítettem sushit,  Franciaországban beszerzett alapanyagokból, mivel Szegeden lehetetlen mindent beszerezni hozzá, de azt kell hogy mondjam nagyon jól sikerült, sőt a sushi á la Flóra szerintem simán verekszik egy egy sushi bár kínálatával. Szerintem. :)
A sushi hozzávalói tehát röviden:
Sushi maki(a kerek csigás): algalap, rizs(speciális öntettel ízesítve melytől jól formázható is), avokádó, garnélarák, uborka, lazac, pritaminpaprika. A nigiri-sushihoz pedig az előzőhöz felhasznált rizst valamint vékony lazacszeleteket használtam. Tálalása szójaszósszal valamint wasabival történik.
A tortáról a legfontosabb tudnivaló pedig, hogy dinnyét nem tartalmaz, csak színeiben hasonlít. Tartalma vaníliás piskóta, eperkrém, pezsgőkrém, valamint ZÖLD marcipánbevonat, ami ijesztően jól passzol ehhez a pezsgős epres "koktélhoz". A marcipán színéről pedig nem nyilatkoznék, csupán annyi, hogy szerintem egyedi :D




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése