2012. szeptember 30., vasárnap

Rumos csokoládétorta



A héten végre sor került egy, a szomszédok által már régóta áhított csokoládé torta elkészítésére. Talán meglepő, de nálunk ez már csak így van. Még a szomszédnak is én sütöm a süteményt. :) Persze nagy örömmel teszem, mert a dicséret sosem marad el és ez az ami éltet, az elismerés.
Kérés csupán egy volt: csokis legyen és ha lehet csempésszek bele egy kis rumot. Nem volt nehéz dolgom tehát, bele is vágtam. Először sütöttem egy 5 tojásos csokis piskótát, majd főztem egy csokoládé krémet. A csokoládé krém jelen esetben két fajta lehet: pudingporos (lusta verzió) vagy egy rendes, tartalmas, házilag felfőzött tojásos, 60%-os kakaótartalmú csokoládé hozzáadásával készült selymes, rumos krém. Ezt a lehetőleg házi krémet kihűlés után habfixálóval keményre vert tejszínhabbal dúsítottam és a három részbe vágott piskóta lapokat ezzel megtöltöttem, kívül bevakoltam. Hogy elegáns de mégis bohókás kinézetet adjak a nagyon egyszerű tortánknak, az egészet nyakon öntöttem egy jó minőségű olvasztott étcsokoládéval.
Az eredmény önmagáért beszél.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése